free ticket
events

events

Post-Human Futures

  • Σα 2617:30-18:30
MC 3
Post-Human Futures

Το Post-Human Futures είναι ένα πρόγραμμα με βίντεο που παρουσιάζεται από το Sedition, την κύρια διαδικτυακή πλατφόρμα για τη διανομή περιορισμένων ψηφιακών εκδόσεων από καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες ψηφιακών τεχνών. Το πρόγραμμα παρουσιάζει 13 καλλιτέχνες από το Sedition, οι οποίοι μέσα από τις δουλειές τους εξερευνούν τις ιδέες της τεχνητής νοημοσύνης, της κβαντικής θεωρίας, των αναπαραγωγικών οπτικών, των ψηφιακών τόπων και των εικονικών περιβαλλόντων. Το Post-Human Futures διερευνά τις πιθανότητες του σύμπαντος με την τεχνολογία και την επιστήμη, πέρα από την ανθρώπινη ικανότητα, σε ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι έχουν μειωμένο ρόλο στον προσδιορισμό του μέλλοντος αφού οι αποφάσεις αναβάλλονται από τις μηχανές και την τεχνητή ζωή. Μέσα από τα έργα ξεπροβάλλουν νέες μελλοντικές πραγματικότητες, έξω από την ανθρώπινη φαντασία, αφηρημένες και αλλόκοτες εκδοχές του τεχνολογικού και φυσικού μας κόσμου. Οι καλλιτέχνες που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι οι: Ryoichi Kurokawa, Joëlle, Matteo Zamagni, Yoshi Sodeoka, Eva Papamargariti, Maxim Zhestkov, Frederik De Wilde, Nicolas Sassoon and Rick Silva, LIA, Andreas Nicolas Fischer, Markos R. Kay και Eric Schockmel.

Andrew Thomas Huang (US) | Flesh Nest (2018) | 09:24 min
Το έργο Flesh Nest από τον Andrew Thomas Huang είναι μια επιστημονική σειρά εννέα βίντεο που απεικονίζει ένα μετα-αποκαλυπτικό ψηφιακό πολυδιάστημα, που παρουσιάζεται εδώ ως ένα single-channel βίντεο. Στο Flesh Nest, ο Huang αντιλαμβάνεται την ψηφιακή μετά θάνατον ζωή σαν μία απεικόνιση του διαδικτύου ως περίεργο και μυθικό τοπίο. Όπως και οι πίνακες του Hieronymus Bosch, το έργο διαθέτει μια πληθώρα χαρακτήρων και οικοδομημάτων που χτίζονται και καταρρέουν σε μια δελεαστική κυλινδρική πολυπλοκότητα. Το έργο που χρειάστηκε πάνω από ένα χρόνο για να ολοκληρωθεί δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Motion Noitom, τη χορογράφο Nina McNeely και την σχεδιάστρια μόδας Ashley Eva Brock.

Andreas Nicolas Fischer (DE) | Computer Visions II (2016) | 04:09 min
Το έργο Computer Visions II του Andreas Nicolas Fischer είναι ένα βίντεο με φωνή που δημιουργήθηκε από υπολογιστή, ως ένα είδος ψυχοθεραπευτικής συνεδρίας. Στο έργο, ο Fischer φέρνει σε επαφή τις σουρεαλιστικές 3D animated εικόνες ως ένα ονειρικό σχέδιο από τη μυθολογία, με μια φωνή τεχνητής νοημοσύνης που θέτει ερωτήματα σχετικά με τη ζωή και το άγχος σε έναν μελλοντικό κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν πάνω από 125 χρόνια. Βυθισμένη σε μια εικονική πραγματικότητα, η φωνή μιμείται εκπληκτικά αυτή του ανθρώπου, τη γλώσσα και τη διακύμανση του τόνου. Μιλάει για κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν οι αλληλεπιδράσεις και οι πραγματικότητές μας θα υπαγορεύονται από μηχανές που μας βοηθούν στην καθημερινή μας ζωή.

Eva Papamargariti (GR/UK) | Prosomiosis (2016) | 03:10 min
Το βίντεο της Εύας Παπαμαργαρίτη, Prosomiosis, αποτελείται από τρισδιάστατες κινούμενες σκηνές. Prosomiosis είναι η ελληνική λέξη που σημαίνει προσομοίωση. Ο όρος αναφέρεται στην προσομοίωση της πραγματικότητας και των φαινομένων της. Μέσα από το έργο, η Παπαμαργαρίτη προσπαθεί να δημιουργήσει ένα πλασματικό ψηφιακό περιβάλλον εμπνευσμένο από γεωμετρίες και μοτίβα που μπορούν να βρεθούν στον φυσικό κόσμο. Αυτές οι φυσικές γεωμετρίες και μορφές ανακατασκευάζονται και αντιπροσωπεύονται ως θραύσματα ενός εικονικού οικοσυστήματος που θα μπορούσε να εξαχθεί από τον κόσμο των ονείρων και της φαντασίας.

Markos R. Kay (UK) | Quantum Fluctuations (2016) | 04:09 min
Δημιουργημένο ως μια σειρά από εικονικά πειράματα, το έργο Quantum Fluctuations δείχνει την πολυπλοκότητα και την παροδική φύση του κβαντικού κόσμου, που είναι αδύνατο να παρατηρηθεί άμεσα. Στο έργο, οι προσομοιώσεις σωματιδίων χρησιμοποιούνται ως πινέλο και χρώμα για να δημιουργηθούν αφαιρετικοί κινούμενοι πίνακες που απεικονίζουν τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη σύγκρουση πρωτονίων. Αυτές οι απεικονίσεις δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια επιστημόνων που εργάζονται στο Large Hadron Collider του CERN της Γενεύης. Χρησιμοποιώντας τις προσομοιώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών ως καλλιτεχνικό εργαλείο, αυτή η εννοιολογική επανεξέταση της κβαντικής θεωρίας στοχεύει να αμφισβητήσει τις ιδέες μας για το πώς διαμορφώνονται η επιστημονική παρατήρηση και η γνώση.

Ryoichi Kurokawa (JP/DE) | unfold.alt (2016) | 04:00 min
Το έργο unfold.alt από τον Ryoichi Kurokawa είναι μια single-channel εκδοχή του unfold, ένα έργο που αρχικά αναπτύχθηκε ως οπτικοακουστική εγκατάσταση. Το έργο παρουσιάζει τις παρατηρήσεις των αστεριών σε διάφορα μήκη κύματος στον γαλαξία, όπως το Vela, και τα δεδομένα προσομοίωσης όπως η κατάρρευση της βαρύτητας. Τα σούπερ νόβα μεταφράζονται σε ακουστικά/ορατά/απτά φαινόμενα ανθρώπινης κλίμακας. Το έργο δημιουργεί μια εντυπωσιακή οπτικοακουστική συναισθηματική εμπειρία. Η επιστημονική αλήθεια συμπιέζεται χρονικά/χωρικά σε ένα κοσμικό φαινόμενο ως μια αισθητή οπτικοακουστική σύνθεση 3D. Τα δεδομένα προσομοίωσης και παρατήρησης από αστρικούς σχηματισμούς μεταφράζονται σε οπτικοακουστικά φαινόμενα και δημιουργούν ένα διαφορετικό χρονικό σχεδιασμό.

Frederik De Wilde (BE) | SoN01R (2015) | 07:46 min
Το SoN01R του Frederik De Wilde είναι ένα έργο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Frederik Vanhoutte. Το έργο είναι μια καλλιτεχνική οπτική και ηχητική απεικόνιση των κβαντικών διακυμάνσεων. Χρησιμοποιώντας δεδομένα πραγματικού χρόνου από το Αυστραλιανό Εθνικό Πανεπιστήμιο, του Τμήματος Κβαντικής Επιστήμης, υπό την καθοδήγηση του Dr. Thomas Seymul, οι καλλιτέχνες συνδέονται με μια φυσική κβαντική πηγή που μπορεί να παράγει αληθινούς τυχαίους αριθμούς. Το SoN01R δείχνει ότι είναι δυνατό να δημιουργηθεί κάτι από το (σχεδόν) τίποτα στο κβαντικό κενό για τη σύνθεση ενός εντυπωσιακού οπτικοακουστικού έργου.

Yoshi Sodeoka (US) | Of Soil (2017) | 06:15 min
Το έργο Of Soil του Sodeoka εξερευνά τη σχέση μεταξύ των μοτίβων της φύσης και του απείρου. Στη δουλειά του, ο Sodeoka έχει εξετάσει επανειλημμένα το σημείο όπου η πολυπλοκότητα της φύσης αποτρέπεται και συνιστά το άπειρο και το χάος. Το έργο αποτελείται από φωτογραφικά αποσπάσματα και γεωμετρικά στοιχεία, ταξινομημένα σε περίπλοκα μοτίβα που έχουν ως αποτέλεσμα ένα υπνωτισμένο, καλειδοσκοπικό παιχνίδι σκιάς και φωτός. Χρησιμοποιώντας λογισμικό ψηφιακών εφέ, ο Sodeoka παρήγαγε το έργο χειριζόμενος τις στατικές και κινούμενες εικόνες με πολλούς συνδυασμούς φίλτρων για να μιμηθεί τη φυσική οπτική. Το soundtrack δημιουργήθηκε από το μακροχρόνιο συνεργάτη του Sodeoka, τον MYMK.

LIA (AT) | Further (2016) | 05:49 min
Για το βίντεο Further, η LIA δημιούργησε ένα σκοτεινό περιβάλλον μέσω του οποίου αλληλεπιδρούν οι αφηρημένες μορφές. Η αλγοριθμικά δημιουργημένη εικόνα σέρνεται συνεχώς προς τα εμπρός, δημιουργώντας ατελείωτες νέες μορφές σχημάτων. Η ενέργεια και η πολυπλοκότητα των μορφών αλληλεπίδρασης οδηγούν τη φαντασία του θεατή σε διάφορες κατευθύνσεις – ένας πίνακας Joan Miró και ένα μικρόβιο μπορούν να συνυπάρξουν την ίδια στιγμή στον ίδιο ψηφιακό χώρο. Αυτή η πολλαπλότητα δυνατοτήτων αρχίζει με δύο απλές δομές – έναν κύκλο και μια καμπύλη γραμμή. Οι εικόνες της LIA αλληλεπιδρούν με τη σειρά τους με ένα soundtrack από τον Damian Stewart.

Eric Schockmel (LU/UK) | The Feathered Serpent (2013) | 00:47 min
Το έργο The Feathered Serpent του Eric Schockmel είναι ένα 3D animation από τη σειρά What If You Created Artificial Life And It Started Worshipping You. Τα έργα επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την τεχνολογική μοναδικότητα ως αποτέλεσμα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως συζητήθηκε από τον ιστορικό Henry Adams. Παραδίδοντας την τέχνη ως επιστημονική φαντασία, το έργο του Schockmel αποδεικνύει ότι υπάρχει μια στοιχειακή ενέργεια που εφοδιάζει ολόκληρη τη ζωή. Η αισθητική του video game του Schockmel οραματίζεται ένα μέλλον στο οποίο η τεχνολογία γίνεται αρκετά εξελιγμένη ώστε να επιτρέπει τη γέννηση αυτοματοποιημένων οργανισμών που εξελίσσουν οι ίδιοι τη αισθητικότητα τους και στη συνέχεια αρχίζουν να λατρεύουν τους δημιουργούς τους.

Maxim Zhestkov (RU) | Elements (2017) | 02:06 min
Το έργο Elements είναι ένα πειραματικό βίντεο από τον Maxim Zhestkov, το οποίο διερευνά τη φύση, τη φυσική, την τέχνη και την αγάπη μέσω ψηφιακά κινουμένων σωματιδίων ή «στοιχείων». Πάνω από δύο δισεκατομμύρια σωματίδια, τα οποία διέπονται από εντάσεις και δυνάμεις που επηρεάζονται από εκείνα που απαντώνται στη φύση, χρησιμοποιήθηκαν για να αναπαράγουν την κίνηση της συλλογικής συμπεριφοράς. Όπως τα πρότυπα κίνησης, τα σωματίδια λένε ιστορίες και μαρτυρούν συναισθηματικές απαντήσεις. Το έργο δείχνει ότι υπάρχει μια σχέση μεταξύ του μικροσκοπικού και του ατόμου, του τεράστιου και πολλαπλού. Οι ιδέες που διερευνά συγκεντρώνουν συναισθήματα, συμπεριφορές, διαδικασίες σκέψης, σχέσεις, ζωή, πλανήτες και το σύμπαν.

Nicolas Sassoon & Rick Silva (US/CA/FR) | Signals 4 (2017) | 05:57 min
Το έργο Signals είναι ένα project συνεργασίας του Nicolas Sassoon και του Rick Silva. Οι Sassoon και Silva μοιράζονται ένα συνεχές ενδιαφέρον για την απεικόνιση και την αλλαγή των φυσικών μορφών μέσω της τεχνολογίας των υπολογιστών. Το έργο επικεντρώνεται πρωτίστως στις εμβυθιστικές οπτικοακουστικές απεικονίσεις θαλάσσιων περιοχών και αντλεί από τις επιστημονικές ωκεάνιες έρευνες, την εικονική πραγματικότητα και τα φυσικά φαινόμενα για τη δημιουργία βίντεο, εκτυπώσεων, γλυπτών και εγκαταστάσεων που αντικατοπτρίζουν περιβαλλοντικές έρευνες, μνημειώδεις έννοιες και αλλοιώσεις. Το Signals 4 είναι το τέταρτο έργο της σειράς που παρουσιάζεται ως 3D animation ενός ωκεάνιου τοπίου.

Matteo Zamagni (UK) | Terms & Conditions Apply (2016) | 02:42 min

Το έργο Terms & Conditions Apply του Matteo Zamagni είναι ένα βίντεο το αποίο απέρρευσε από την διαδραστική εγκάτασταση πραγματικού χρόνου με το ίδιο όνομα. Η ιδέα για το Terms & Conditions Apply είναι μία μεταφορά του όρου ‘Anthropocene’, μία νέα εποχή όπου το ανθρώπινο είδος πυροδοτεί μία μόνιμη αλλαγή στο οικοσύστημα, στο φυσικό κόσμο και τις εξελικτικές του διαδικασίες. Αυτό το πρότζεκτ γεννήθηκε από την ανάγκη να επιστήσουμε την προσοχή στο βάρος όπου αποτελούν οι άνθρωποι για τη Φύση. Η αποσύνδεση του είδους μας από τον φυσικό κόσμο σηματοδοτεί την έναρξη μίας καταστρεπτικής ακολουθίας, η όποια με τη σειρά της έχει επιπτώσεις για την ύπαρξή μας.

Joëlle (ZA/UK) | Turmoil (2017) | 03:07 min
Το Turmoil είναι ένα οπτικοακουστικό έργο της Joëlle με ένα soundtrack από τον καλλιτέχνη ηλεκτρονικής μουσικής, Killawatt. Το έργο διερευνά τα θέματα της ευθραυστότητας και της ερήμωσης. Στο έργο ένα παχύ, τεράστιο, ψηφιακά διαμορφωμένο σκηνικό κινείται έντονα και σταθερά, αλλά φαίνεται πιθανό να καεί ανά πάσα στιγμή, να εξομαλυνθεί και να διασπαστεί στο τίποτα. Το συνοδευτικό soundtrack τονίζει την εύθραυστη και ανησυχητική ισορροπία μεταξύ τάξης και χάους που δημιουργούνται από τα visuals. Η εικόνα και ο ήχος έρχονται μαζί για να παράγουν ένα έργο το οποίο βρίσκεται στη διασταύρωση των διαφορετικών απεικονίσεων του πραγματικού, αναφέροντας τόσο το ωκεάνιο κύμα όσο και τον αλγόριθμο.

s[edition]

Το Sedition είναι η κορυφαία διαδικτυακή πλατφόρμα στον κόσμο, μέσα από την οποία οι καλλιτέχνες προβάλλουν και πουλάνε τα έργα τους σε ψηφιακή μορφή. Η πλατφόρμα προσφέρει σε όλους έναν εύκολο, ευχάριστο και κοινωνικό τρόπο συλλογής έργων τέχνης σε προσιτές τιμές. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Harry Blain, ιδιοκτήτη του Blain|Southern στο Λονδίνο. Σκοπός του Sedition είναι να αλλάξει τον καλλιτεχνικό κόσμο εισάγοντας μία αγορά για τη συλλογή και το εμπόριο της τέχνης στην ψηφιακή εποχή.

Curated by Ashley Lee Wong

Η Ashley Lee Wong είναι επιμελήτρια και ερευνήτρια με έδρα το Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ. Έχει εργαστεί ως Επικεφαλής Προγράμματος στο Sedition και αυτή τη στιγμή ολοκληρώνει το διδακτορικό της στη σχολή School of Creative Media στο δημοτικό πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ. Είναι επίσης συν-ιδρύτρια του ψηφιακού studio, MetaObjects, το οποίο διευκολύνει την ψηφιακή παραγωγή ανάμεσα στους καλλιτέχνες και στον πολιτιστικό τομέα.