free ticket
events

events

MediaArt Monographic Show: Special Selection- International Image Festival (CO)

  • Fri 2516:20-18:00
MC 3
MediaArt Monographic Show: Special Selection- International Image Festival (CO)

Έχοντας ήδη 14 εκδόσεις , το MediaArt Monographic Show φέρνει σε επαφή τη δουλειά καλλιτεχνών και δημιουργών από τον κόσμο του βίντεο , animation, video installations, διαδραστικών παραγωγών, net art και transmedia δημιουργίας.

Από την πορεία του έχει προωθήσει την παραγωγή και έκθεση της τηλεματικής και συνεργατικής ανάπτυξης ανάμεσα σε δίκτυα designers, καλλιτεχνών, μηχανικών, επικοινωνιολόγων και διεπιστημονικών ομάδων, μέσα από δουλειές που παράχθηκαν σε βιντεογραφικά, ηλεκτρονικά και ψηφιακά μέσα. Η συλλογή περιλαμβάνει έργα, τα οποία κέρδισαν αναγνώριση σε διαφορετικές εκδόσεις του Show, κατοχυρώνοντας ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ιδεών και επιμέλειας.

 1 Christin Bolewski, Mountain-water-painting, 2009 I 6’14’’

Ο κινέζικος πάπυρος αναφέρεται συχνά ως η πρώτη ταινία. Προχωρώντας με βάση την κινέζικη σκέψη και αισθητική, η παραδοσιακή αντίληψη του τοπίου ‘Shan-Shui-Hua’  (βουνό -νερό -ζωγραφική) επαναδημιουργείται σαν μοντέρνο video art. Η αντίληψη του πολυεπίπεδου και ατελείωτου scroll εξερευνώνται από την ψηφιακή σκηνοθεσία, την σύνθεση του βίντεο και της ψηφιακής κάμερας, του βάθους και του συστήματος των σωματιδίων. Αμφισβητώντας την δυτική προκατάληψη μέσω της αφήγησης και του ξεκάθαρου μηνύματος το έργο περιλαμβάνει αφηγήσεις που δεν είναι σύνθετες αλλά και απόπειρες να γίνει ένα ανοικτό και στοχαστικό έργο. Τα κινεζικά τοπία συνήθως περιλαμβάνουν μικροσκοπικούς ανθρώπους οι οποίου αναμιγνύονται αρμονικά στον καθηλωτικό κόσμο που υπάρχει γύρω τους. Ο άνθρωπος και η φύση αλληλεπιδρούν και συμπληρώνονται για να επιτύχουν μια κατάσταση ισορροπίας και αρμονίας.

 2 Juan Diego Escobar Alzate (CO – USA)Live Life Dearest, 2013 I 35’53’’

Το Live Life Dearest είναι μια ταινία η οποία μας συστήνει έναν νέο τρόπο κατανόησης του σινεμά. Η ιδέα αυτή είναι  “φτιαγμένη από εσένα για εσένα”. Ο σκηνοθέτης μέσα από μια εργασία επανα-μονταρίσματος, ανάκτησης και συλλογής βίντεο-ταινιών διαφόρων ανθρώπων από όλο τον κόσμο, απολαμβάνοντας έναν μεγάλο αριθμό παραγωγών, καθώς ο κάθε άνθρωπος που δωρίζει βίντεο, αυτομάτως σχετίζεται με την ταινία σαν προϊόν και τώρα περίπου υπάρχουν 1000 άνθρωποι στην ταινία. Αυτοί που ξεχωρίζουν είναι οι Tim van den Hoff  σκηνοθέτης κάποιων βίντεο κλίπ της Lana del Rey, ο Harley Grady ένας από τους πρωτοπόρους αστροφωτογράφους στον κόσμο και ο Saray Pavón ένας απο τους πιο σπουδαίους Ισπανους ποιητές της εποχής μας. Η ταινία εξερευνά τις θεματικές της νοσταλγίας, της απώλειας, της αγάπης και της μοναξιάς μέσα από έναν ποιητικό διάλογο ο οποίος εξυπηρετεί την μνήμη την συχώρεση, και την λύτρωση μέσα από βίντεο και αναμνήσεις προσπαθώντας να αποκτήσει θεραπευτικό χαρακτήρα.

3 Víctor Orozco Ramírez (MX – DE) Reality 2.0, 2012 I 10’58’’

Ήταν φθινόπωρο όταν έφτασα στην Γερμανία. Σε αυτά τα εξωτικά μέρη, νόμιζα ότι μπορούσα να απομακρύνω τον εαυτό μου λίγο από το Μεξικό, αλλά έκανα λάθος. Οι έμποροι ναρκωτικών κατάφεραν να με παν βίαια πίσω. Ένα animated ντοκιμαντέρ για την βία σε σχέση με τον πόλεμο κατά των ναρκωτικών στο Μεξικό.

4 Rita Casdia (IT)Stangliro 2014 I 4’10’’

To βίντεο Stangliro προερχεται απο το φίλμ Metropolis του F. Lang. Οι εικόνες του Lang με έκαναν να σκεφτώ τις μάζες των ανθρώπων οι οποίες χαρακτηρίζονται από μια έμφαση στον παρορμιτισμό και αυτό που μοιάζει  μονόδρομος πράγμα που αντιτίθεται στην ανικανότητα του ανθρώπου οποίος δέν προσκολλάται στην δύναμή του. Στο Stangliro η διαφορά ανάμεσα στο “συλλογικό σώμα” και την ανεξαρτησία του ατόμου σε κάθε μεμονωμένο χαρακτήρα παραμένει άλυτη διότι καμία από τις δύο καταστάσεις δεν κερδίζει, τονίζοντας την ήττα  στην οποία και οι δύο είναι καταδικασμένες: το συλλογικό σώμα δεν γεννά καθόλου δημιουργική δύναμη ενώ ο μεμονωμένος χαρακτήρας φτάνει σε μια χειραφέτηση η οποία εκδηλώνετε από την κατάκτηση της δικής του αδιανόητης γλώσσας.

5 Marie-France Giraudon & Emmanuel Avenel (CA) Come here to see if you are, 2014 I 14’21’’

Αυτό το έργο αμφισβητεί την σχέση μας με την πραγματικότητα Αντιμετωπίζει δύο τύπους εμπειριών που έχουμε σήμερα, ένα εικονικό ταξίδι μέσα από τα τεχνητά τοπία και ένα ταξίδι μέσα σε πραγματικά τοπία. Το έργο εξετάζει την σύγχρονη συνύπαρξη αυτών των δυο πιθανοτήτων, για να καταλάβουμε πως μας επηρεάζει και πώς ορίζει την σχέση μας με την φύση.

6 Marcantonio Lunardi (IT) 370 New World 2015 I 5’8’’

Το 370 New World είναι ένα έργο που πραγματεύεται τη νέα ελευθερία η οποία δημιουργείται από την οικονομική  και κοινωνική κρίση, η οποία πλήττει όλη την Ευρώπη τα τελευταία δέκα χρόνια. Η απομόνωση των ανθρώπων oy εμφανίζεται στον θεατή είναι ως τώρα κομμάτι της καθημερινότητας πολλών ανθρώπων. Ο καλλιτέχνης  συστήνει την δημιουργική δουλεία σαν ένα είδος καθρέπτη στο οποίο ο θεατής αναγνωρίζει κάποιες λεπτομέρειες της ζωής του. Παρ ότι το βίντεο συγκεντρώνετε στα νέα μέσα, ο Lunardi δεν θέλει να κατηγορήσει κανέναν. Η δουλεία στην πραγματικότητα τοποθετείτε υπεράνω των διαξιφισμών του  κοινού τόπου οι οποίες στιγματίζουν την τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα.

7 Carlos Marulanda (CO) Mi Horizonte, 2015 I 5’51’’

Μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες της εποίκισης μιας πόλη, προβάλλεται η σιλουέτας ενός οικισμού, ενός από την επαρχεία και ενός από την πόλη, οι οποίες μιλούν για δύο γεωγραφικά αντίθετα σημεία ενωμένα σε μια εμπειρία οπτικών υφών και ηχητικών τοπίων  Το “Mi Horizonte”  είναι μια πλαστική εξερεύνηση τις μνήμης και του χρόνου.

8 Slawomir Milewski (PL) Still can’t show u the face, 2014 I 5’20’’

Η ταινία συνδέεται με το ρητό του Gille Deleuze’s : είμαστε η δική μας ζεστασιά.

9 Ricardo Muñoz Izquierdo (CO) Las moscas también duermen 2015 I 7’26’’

Σε αυτό το βίντεο, μπορεί κάποιος να παρατηρήσει απρόσεχτες συζητήσεις, περίεργες ασταθής καταστάσεις, να ανασυνθέτουν  χώρους και πραγματικότητες. Κάποιοι αισθητικοί κώδικες, όπως ο τρόμος, η μοχθηρότητα, η ειρωνεία που γίνονται αντιληπτές χάρη ενός μοχθηρού , παιδικού, ασταθή και ψυχεδελικού ρυθμού. Το Las moscas también duermen εξερευνά την διαστροφή και την όψη της φαντασίας , το σώμα παρουσιάζετε με δυνατά ζωώδη μέσα τα οποία υπογραμμίζουν την ανθρωπινή συμπεριφορά και τις παρορμήσεις που συνδέονται με την αρχέγονη συμπεριφορά, την άγρια φύση και το ένστικτο.

International Image Festival (CO)

Από το 1997, το τμήμα Visual Design στην Manizales της Κολομβίας διοργανώνει το International Image Festival, μια συνάντηση του κόσμου της ψηφιακής κουλτούρας η οποία στις 16 διοργανώσεις της έχει καθιερώσει ένα διεθνές δίκτυο ιδρυμάτων, ερευνητών και καλλιτεχνών οι οποίοι ανταλλάσσουν γνώσεις σε ετήσια βάση. Με αυτόν τον τρόπο έχει εδραιωθεί σαν event διεθνούς φήμης και ακαδημαϊκής αναφοράς για το design, την τέχνη, την επιστήμη και την τεχνολογία.

Το φεστιβάλ απευθύνει θεματικές αιχμής που ενσωματώνουν ποικίλα πεδία, μοιράζουν γνώση καθώς και θίγουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα τα οποία προκαλούν την κριτική σκέψη για τα μέσα και την επικοινωνία της σύγχρονής εποχής. Στις πιο πρόσφατες διοργανώσεις του, το φεστιβάλ συνδέθηκε με ευρέως γνωστά διεθνή γεγονότα όπως το Contemporary Art Festival Sesc_Videobrasil, τα διεθνή συνέδρια Balance Unbalance και ISEA, και το  International Symposium of Electronic Arts.

 

Επιμέλεια Felipe César Londoño (CO)

 Διευθυντής του  International Image Festival και πρύτανης του πανεπιστημίου της Caldas. Καθηγητής, ερευνητής και επιμελητής του MediaArt Monographic Show. Συν ιδρυτής του προγράμματος Visual Design και πρώην υπεύθυνος του Μεταπτυχιακού και Διδακτορικού για Design και δημιουργία. Έχει υπάρξει κοσμήτορας στο τμήμα τεχνών και ανθρωπιστικών επιστήμων και διευθυντής του ερευνητικού γκρουπ DICOVI : Design and Visual Cognition in Virtual Environments. Έχει εκδώσει πολλά βιβλία του ανάμεσά τους  το “Landscapes and new territories” και “Interfaces of virtual communities”.